Sunday 15 April 2012

Fenomena Ustaz Don Daniyal Don Biyajid


Assalamualaikum..


Sebut saja siapa kenal Ustz. Don...semua angkat tangan kan?? hehe..macam satu fenomena demam ustz Don Daniyal Don Biyajid.. Alhamdulillah sangat sebab ramai pemuda-pemudi dan bertambah petua-petui yang terdorong untuk terus terusan mendengar dan mengikuti ceramah Ustaz Don. Cara penyampaian ceramah Ustz Don memang sempoi, senang faham, sometimes ada sense of humor dan sangat menepati selera golongan muda especially.. Orang muda memang susah nak ajak apatah lagi kalau disuruh dengar "ceramah"..(bukan orang muda je yang tak suka dengar ceramah, semua org pun kan??) tapi sejak ter keluarnya ustz Don, ramai orang-orang muda mula berminat nak dengar "ceramah" tambahan pulak "ceramah agama"..itulah orang kata kalau ikhlas semuanya yang dibuat akan terkesan dihati semua orang..kan..kan

Mula-mula aku dengar ceramah Ustz Don kat TV Al-Hijrah, yang rancangan 30min Ustaz Don tu.. Masa tu ingat lagi, tajuk malam tu kalau tak salah aku BERSUCI.. Mula-mula dengar ceramah agak kelakar, sebab kan..Ustaz Don ni penuh dengan mimik muka dan suka buat real action..tak under-covered punya orang lah kiranya.. Tambah pula masa dia tengah cerita tu part mandi hadas..biasalah Ustz buat real action lah..Ustz Don nak bagi semua orang faham..

Dan lepas-lepas tu aku rajin dah ikut ceramah dia kat TV, sebab pada aku..ceramah Ustaz Don sangat terkesan..pada aku lah..and plus, ustaz ni not bad, handsome nya, so sedap jemata memandang disamping telinga mendengar celoteh Ustaz..thank you Ustaz Don..

 Apa kata siapa yang belum tau background Ustaz, meh baca:


 Nama: Don Daniyal Don Biyajid
Tarikh lahir: 14 November 1984
Tempat lahir: Bukit Mertajam, Pulau Pinang
Tinggi: 171 sentimeter
Berat: 56 kilogram
Pekerjaan: Pensyarah muda & pendakwah bebas bertauliah Pulau Pinang & Selangor)
Status: Bujang
Pendidikan: Ijazah Sarjana Muda Takhassus Qiraat dari Maahad Qiraat Shoubra, Mesir 

3 comments:

  1. mudanye..muda dari sy 4 tahun..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun macam tak percaya..sama baya dengan saya..hahaa

      Delete
  2. Siap ada bio lagik, advance!
    He is my school senior dan dh bertunang yep

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi, ada masa comment lagi okeh =D