Tuesday 16 April 2013

Mainan kesukaan


Assalamualaikum..

Sekali lagi menyepi, secara tiba-tiba..huhu..Sejak Danish dapat mainan yang seakan-akan kereta sebab ada stereng, tapi tak ada pintu.. nak kata motor ada 3 roda pulak (sampai sekarang aku tak tau nak panggil apa mainan tu) atlast aku panggil skuter.. maybe... *angkat bahu*  

Tujuan asal memang nak membendung masalah Danish yang terlalu suka sangat memanjat.. segala-galanya dia nak panjat macam yang aku pernah cerita kan dulu. Ermm..kesian nenek, terpaksa buat macam-macam cara nak buang tabiat Danish tu..tu yang dapat sebijik 'skuter' dari nenek.. sayang cucu punya pasal =)

Mulanya..Danish jumpa 'skuter' ni kat rumah adik abg ipar aku.. Mak balik cerita kat aku, Danish suka sangat 'skuter' tu sampai tak nak kemana-mana.. Tak bagi orang lain ambik, sampai nak balik nangis..tak nak tinggal kan 'skuter'...hehe ingat dia punya la tu.. Sejak tu mak beriya-iya suruh aku cari benda tu..memandangkan masa tu aku ikut diorang, so aku tak dapat nak imagine 'benda alah' tu.. Nasib baik kakak aku ada snap gambar Danish dengan 'skuter' tu..so aku baru

Kebetulan satu hari tu aku ternampak 'skuter' ni kat sebuah kedai.. Harga pulak berbaloi sangat.. Mampu dimiliki tak sampai harga sebiji 'skuter' original..huhuhu.. ofcourse la kan.. RM49..?? ok kan? Tak mahal sangat berbanding 'skuter' yang kat rumah adik abg ipar aku tu beli RM99!! banyak gile beza kat situ.. Ingatkan branded kot..rupanya tak pun, sama sebijik macam yang aku belikan untuk Danish

Sejak tu....lepas aku belikan Danish, barulah nampak banyak ada kat pasaran..tapi tak dapat harga yang macam aku dapat.. alhamdulillah rezeki Danish.







Dengan kakak-kakak saudara, tuan punya 'skuter' yg sebenarnya..




Tengok..tengok...kan dah kata tak mau dia bangun dari 'skuter' =)


 


Yang penting bila Danish happy, Ibu pun happy juga =)


wassalam..

3 comments:

  1. Hi Jehan. Sory if this comment not related to your topic. Ternampk Cik Jehan berminat dengan spa. Pls feel free to visit Hannah Spa blog at http://hannahspa.blogspot.com Sekarang kami ada special promotion untuk para bloggers. Hope to see u soon :)

    ReplyDelete
  2. wahhh smart kan skuter tu. beli kat mana? pernah tgk kat kedai, harga rm99...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mmg dah keluar kat banyak mall atau kedai2 biasa ceqgu..hehe tapi jehan dapat harga RM49 sebab beli kat kedai macam kedai RM2 tu..

      Delete

Terima kasih daun keladi, ada masa comment lagi okeh =D