Sunday 13 January 2013

Sandwich goreng

Assalamualaikum..


Pagi ni biasalah buat sarapan untuk Danish, abah Danish dan untuk nenek dan atuk =) dengan penuh kasih sayang. Memandangkan Danish suka kidnap sebuku roti yang aku letak kat atas meja untuk diramas-ramas dan akhirnya aku sedekah kat burung-burung liar kat luar, baik aku buat something yang Danish dan semua boleh telan.

Alhamdulillah dalam peti ada meat loaf & cheese...So aku buat sandwich goreng lah apa lagi..Kan menu sihat tu tak sedap kat tekak, nak juga lah digoreng baru umphh!! Namanya sandwich sebab aku letak roti, cheese, meatloaf kemudian salad dan bawang merah hiris tgh2, pastu cheese lagi untuk lekat kan dia kemudian tutup semula dengan roti dan celup dalam telur sebelum goreng. Macam roti telur version ada filling.


bila goreng, bawang hiris tu menyebabkan rasa manis-manis, dan salad tu untuk menggalakkan Danish mamam sayur, guna kaedah gulung-gulung pun boleh, hujung kiri dan kanan boleh tekan dengan garfu atau  klip kan aja dengan tooth pick.. cheese aku potong-potong dan susuh kat empat segi untuk lekatkan, tapi kalau cheese banyak boleh letak satu atas, satu bawah.. bila goreng cheese akan cair dan meleleh-leleh..nyumm..sedapp


sekian
wassalam

5 comments:

  1. nampak cam sedap :)

    # terliur rase ~

    ada mase jemput_jemput singgah sinie ye ~ nurulnajihahadam.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ty..insyallah boleh lah singgah nanti..

    ReplyDelete
  3. wahhh idea baru ni. cikgu tak pernah buat lagi ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja memanipulasi kaedah sihat sandwich..hehee

      Delete
  4. wah sarapan.. hana xpernah sarapan mcm ni. sekadar minum milo ja tu pun kkdang2. apa kata buatkan hana sarapan.hehe

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi, ada masa comment lagi okeh =D